Сейчас на сайте

Сейчас на сайте 0 пользователей и 4 гостя.
Haval Самара - haval m6 цена и комплектация.

Урок 22. Упражнения

ТЕКСТ

I. CAESAR IN BRITANNIAM PROFICISCĬTUR

Caesar, cum in Gallia bellum gerĕret, in Britanniam sibi proficiscendum esse statuit, quod inde Gallis subministrāta esse auxilia intellegēbat. Quamquam tempus anni ad bellum gerendum deficiēbat, tamen magno sibi usui fore arbitrabātur, ut modo insŭlam adīret, genus homĭnum perspicĕret, loca cognoscĕret, quae omnia fere erant Romanis incognĭta. Ităque vocātis ad se undĭque mercatorĭbus, neque quanta esset insŭlae magnitūdo, neque quae aut quantae natiōnes incolĕrent, neque quem usum belli habērent aut quibus institūtis uterentur, neque qui essent ad majōrum navium multitudĭnem idonei portus, reperire potuit.
Ad haec cognoscenda idoneum esse arbitrātus Gaium Volusēnum legātum cum nave longā praemīsit. Huic mandāvit, ut explorātis omnĭbus rebus ad se quam primum reverterētur. Ipse autem his in locis navium parandārum causā alĭquid tempŏris morātus est.
Cum C. Volusēnus perspectis regionĭbus omnĭbus, quantum potuit, quia in litus egrediendi facultātem non habēbat, quinto die ad eum revertisset, quaeque ibi perspexisset, renuntiavisset, Caesar consilium in Britanniam proficiscendi cepit.
Ităque расе cum proxĭmis civitatĭbus confirmātā, quod belli faciendi propter anni tempus facultātem non habēbat, navĭbus circĭter octoginta comparātis, quot satis esse ad duas transportandas legiōnes existimābat, Caesar nactus idoneam ad navigandum tempestātem in Britanniam profectus est.
(По Цезарю. De bello Gallĭco, IV, 20–23)
Примечания к тексту:
magno sibi usui (fore) — dativus duplex (см. урок 8); С. ( = Gaius) — Гай (собственное имя); his in locis = in his locis; alĭquid tempŏris — genitĭvus genĕris (см. урок 11).

 
II.

1. Homĭnis mens discendo alĭtur et cogitando. 2. Dubitando ad veritātem pervenĭmus. 3. Ut ad cursum equus, ad arandum bos, ad indagandum canis, sic homo ad duas res, ad intelligendum et agendum, natus est. 4. Docendo discĭmus. 5. Vidēmus multitudĭnem pecŭdum partim ad vescendum, partim ad cultus agrōrum, partim ad vehendum, partim ad corpŏra vestienda esse. 6. Suebi vinum ad se omnīno importāri non sinunt, quod eā rē ad labōrem ferendum remollescĕre homĭnes atque effemināri arbitrantur.
 

ЗАДАНИЕ

1. Определите в тексте урока формы герундия и герундива.
2. В следующих предложениях замените придаточные предложения цели конструкциями с герундием или с герундивом:
 
1. Caesar multas naves parāvit, ut in Britanniam proficiscerētur. 2. Caesar legātum suum misit, ut loca cognoscĕret.
3. Образуйте nomina actionis с суффиксом -(t)io(n) от следующих глаголов
 
proficisci, explorāre, navigāre.
4. Переведите с русского языка на латинский:
1. Мы упражняем память заучиванием наизусть (edisco 3) стихотворений лучших поэтов. 2. Для защиты лагеря было оставлено два легиона. 3. Греки собрали большой флот для завоевания (expugno 1) Трои. 4. Словами (gerundium от dicĕre) мы можем выражать наши чувства.

Вход в систему

Уроки латыни

Основа успеха в изучении латинского языка это усидчивость и систематичность. Р...

В латинском языке различают 2 главных способа словообразовани:

1) аффиксация (присо...

Латинские числительные делятся на четыре группы:

1. Количественные (numeralia cardi...

В латинском языке есть такие личные местоимения: ego (я), tu (ты), nos (мы), vos (вы). Для...