Сейчас на сайте

Сейчас на сайте 0 пользователей и 21 гость.
Яндекс.Метрика

Урок 16. Упражнения

ТЕКСТ. DAEDĂLUS ET ICĂRUS

Daedălus Atheniensis artĭfex egregius ingeniosusque antīquis temporĭbus existimabātur. Sed anĭmo erat invidiōso nec alĭquem sibi parem pati dicebātur. Ităque Talum nepōtem suum et discipŭlum, qui artĕ suā magistrum superāre videbātur, gloriae eius invĭdens occīdit.
Нас caedĕ commissā Athēnis discessisse et in Cretam insŭlam, ubi rex Minos regnabat, venisse narratur. Cum in Creta esset, labyrinthum aedificium mirabĭle, unde exĭtus nullo modo reperīri potĕrat, regi aedificāvit.
Post alĭquot annos amōre patriae tactus Cretam relinquĕre statuit. Rege autem id prohibente novum inauditumque iter per aĕra excogitāvit, cum dicĕret: «Omnia possideat, non possĭdet aĕra Minos.»
Ităque pennis avium in certo ordĭne posĭtis cerāque alligātis alas sibi et Icăro filio parāvit, ut veras aves imitarēntur. Opĕre suo mirabĭli perfecto filium instruit, ut inter caelum et terram mediā viā volet, ne unda gravet pennas neque sol eas adūrat. «Me duce, — inquit, — inter utrumque vola.» Haec cum dixisset, oscŭla nato dedisse et cum eo avolāvisse narratur.
Aratōres pastoresque, cum hos in caelo volantes vidērent, esse deos credidērunt.
Jam magnam itinĕris partem fecērunt, cum Icărus puer imprūdens praeceptōrum patris sui oblītus audāci volātu gaudēre coepit caelīque cupidĭne tractus deseruit ducem suum et ad solem advolāvit.
Cerā solis calōre mollītā puer in mare decĭdit nequīquam auxilium patris implōrans. Et ora eius patrium nomen clamantiă aquă caeruleă excēpit.
At pater infelix nec jam pater: «Icare» — dixit.
«Icare! — dixit, ubi (e)s? Quā te regione requiram?»
«Icare!» — dicebat: pennas aspexit in undis,
Devovitque suas artes corpusque sepulchro
Condidit et tellus a nomine dicta sepulti. (Ovidius)
Примечания к тексту:
Athēnis — из Афин, aĕra — греч. асc. sing.; omnia possideat — пусть всем владеет; quā te regiōne requīram? — где, в какой стороне тебя искать?

 

ЗАДАНИЕ

1. Ответьте на вопросы:
1. Quis fuit Daedălus? 2. Cur Daedălus Athēnis discessit et in Cretam insŭlam vēnit? 3. Quid Daedălus in Creta aedificāvit? 4. Quā de causā Daedalus Cretam relinquĕre statuit? 5. Quam fugam Daedălus excogitāvit? 6. Quo modo Daedălus sibi et Icăro alas parāvit? 7. Quo modo Daedălus et Icărus Cretam relinquĕre potuērunt? 8. Quid Daedălus Icărum monuit? 9. Cur Icărus in mare decĭdit?
2. В следующих предложениях обстоятельства, выраженные оборотом ablativus absolutus, передайте придаточными предложениями с союзом cum historĭcum:
Образец: Daedălus caedĕ commissā Athēnis discessit. == Daedălus, cum caedes commissa esset, Athēnis discessit.
1. Daedălus pennis in ordĭne posĭtis cerāque alligātis alas sibi et Icăro filio parāvit. 2. Daedălus mirabĭli opĕre suo perfecto cum Icăro avolāvit. 3. Cerā solis calōre mollītā Icărus in mare decĭdit. 4. Oedĭpus Corinthō (Corinthus, i f) relīctā in itinĕre patrem suum nesciens occīdit.
3. Поставьте:
а) предложение Daedălus Atheniensis, artĭfex egregius, Athēnis discessit et in Cretam insŭlam venit в зависимость от слов poētae antīqui tradunt;
б) предложение Daedălus regi labyrinthum aedificāvit в зависимость от глагола tradĭtur.
4. Образуйте и переведите nomĭna qualitātis от прилагательных:
а) с суффиксом -(i)tudin-: magnus, fortis, altus, simĭlis;
б) с суффиксом -(i)tat-: liber, qualis, verus, par.
5. Определите, к каким латинским словам восходят следующие русские дериваты и объясните их значение:
региональный, статус, консилиум, гравитация, опера, операция, модальный, солярий, аквамарин, маринист, авиация, пенал, калория, корпус.
6. Переведите с русского языка на латинский:
1. Говорят, что Дедал был знаменитым мастером. 2. Древние мифы рассказывают о дерзком полете Дедала и Икара. 3. Сделав крылья, Дедал и Икар улетели с (ех) острова Крита. 4. Дедал наставлял (moneo 2) сына, чтобы тот не подлетал к солнцу. 5. Увидев перья на волнах, Дедал понял, что Икар упал в море. 6. После того как Дедал не смог спасти своего сына, он, говорят, проклял свое искусство.

Вход в систему

Уроки латыни

Основа успеха в изучении латинского языка это усидчивость и систематичность. Р...

В латинском языке различают 2 главных способа словообразовани:

1) аффиксация (присо...

Латинские числительные делятся на четыре группы:

1. Количественные (numeralia cardi...

В латинском языке есть такие личные местоимения: ego (я), tu (ты), nos (мы), vos (вы). Для...